Monday, September 20, 2010

fenomena

aku runsing sekali memikirkan tesis yang kosong. kosong kerana aku masih tiada hypotesis untuk diuji. jadi aku tiada ujikaji. dan seterusnya aku tiada penerbitan ilmiah untuk tahun ini. apatah lagi penerbitan ilmiah dalam jurnal berwasit.

aku juga runsing memikirkan kenapa ini berlaku? apakah aku sudah kehabisan idea dan tiada ilham yang muncul sepanjang tahun ini. sebenarnya aku selalu menyalahkan diri sendiri kerana cuba menyelesakan semua masalah sedangkan aku hanya perlu fokuskan kepada apA Yang aku hajatkan sahaja. tetApi yang berlaku kini ialah aku tenggelam dalam lautan pelbagai masalah dan aku hilangpunca. aku teringat kata guruku "....asalkan sahaja ia significant'".

sudah lama aku tidak bertemu beliau untuk kembali menyuntik motivas dalam diri aku.

argh! aku juga rungsing kerana agenda freemason terus bertapak kukuh di bumi tercinta ini. bunuh diri dikalangan muslim kini turut menjadi-jadi. apakah cahaya iman itu sudah sedikit-sedikit di angkat ke langit? anasir-anasir liar sudahseperti haiwan dubuk yang aku lihat dikaca national geographic, mereka berada di kiri- kanan kita menunggu peluang untuk merobek. tetapi sekali sekala mereka menyalak menunjukkan mereka ada .

tapi kita masih belum sedar!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...