Wednesday, December 12, 2012

palindrome

by wikipedia definitions palindrome is refer to any word, phrase, number or unit that can be read same way in either direction. in other words, reading from left to right or from right to left, does not change the meaning of that word.

during my study of  C programming, writing a program that can detects a palindrome is very popular in quiz, test and programming lab.

to the money/notes collector, the ability to collects money with palindrome serial number is an advantage since the value of the money is increased when it is hardly found. for example the series of 1111111,1000001 and the rest. (you know what i mean right?)

but suprisingly suddenly, by the permission of Allah, this kind of notes lay on my hand after a long wait. who knows!


oleh wikipedia definisi oleh wikipedia, palindrome merujuk kepada apa-apa perkataan, frasa, nombor, atau unit yang boleh dibaca dengan cara yang sama dalam mana-mana arah. dalam erti kata lain, membaca dari kiri ke kanan atau dari kanan ke kiri, tidak mengubah makna perkataan itu.

semasa saya belajar pengaturcaraan C, menulis satu program yang boleh mengesan palindrome adalah sangat popular di kuiz, ujian dan makmal pengaturcaraan.

kepada pengumpul wang / not, keupayaan untuk mengumpul wang dengan nombor siri palindrome adalah satu kelebihan kerana nilai wang meningkat apabila ia hampir tidak dijumpai. sebagai contoh siri 1111111,1000001 dan selebihnya. (anda tahu apa yang saya maksudkan kan?)

tetapi amat mengejutkan, tiba-tiba dengan izin Allah, note jenis ini terletak pada tangan saya selepas menunggu lama. siapa tahu!


No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...