Thursday, November 17, 2011

Peristiwa

Banyak perkara yang berlaku pada bulan lepas. Sehingga aku jadi sangat sibuk dan ada ketikanya aku tidak tau nak buat apa, dan akhirnya aku duduk memandang TV sambil mata berkelip-kelip, Ah! ketika itu aku kelihatan sangat dungu dan secawan guara buatan DCL menjadi peneman yang setia.

Selaind ari kisah harga emas yang naik dan jatuh mendadak, kematian Gaddafi yang tidak di ratap, aku juga terkejut dengan keputusan fakulti yang memaksa pelajar siswazah berada di kampus 5 hari seminggu..

Musim hujan yang datang pada waktunya, dan ketika tukang rumah bergelumang dengan selut dan tanah berair (berdener pe!) kerana kebetulan projek rumah ku bermula pada awal monsun, mungkin juga semua ini berlaku kerana doa si pemuja monsun cup yang mahukan ombak yang lebih bergelombang supaya meningkatkan kemahiran dan keseronokan. Nampaknya musim ke lima ini, aku masih tidak berkesempatan menonton monsup cup dari jarak dekat!

khatan quran beramai-ramai menyebabkan aku mengenali persekitaran stadium tertutup dengan lebih rapat, sekarang ini ia menjadi destinasi pilhan di waktu pagi untuk beriadah. Jalan-jalan sepanjang tasik besar dan 5 alat besi senaman disitu sangat mengujakan!

Ada juga sebuah mimpi takut-takut yang sudah mestinya aku heronya masih bermain-main di ruang minda kerana ia berlaku ketika pukul 3 pagi dan aku rasa aku sangat 'bersih' ketika itu.

Ketika dikelilingi banyak peristiwa sebenarnya, samada hitam atau putih atau berwarna-warni. Dan alhamdulilah... hidup mesti diteruskan untuk mengenal khalik!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...