Friday, December 02, 2011

Istanbul Airport!

Waktu bertolak di kuala lumpur ialah pada pukul 12.35 pagi. Setelah mengharungi pernerbangan selama 12 jam, kira-kira pada pukul 6 pagi waktu Turki, aku tiba di Airport Artatuk Istanbul. Dingin mula terasa walaupun berada dalam bangunan airport. Dalam kekalutan pukul 6 pagi, mencari-cari pintu keluar, mencari surau untuk solat subuh, dan barisan panjang untuk melalui imigresen. Tanpa sedar, berjalan mengikut hayunan kaki dan sedikit "sense", aku sudah terpacak di ruang ketibaan airport tersebut. Tetapi itu bukan penamat total kerana aku perlu
melangkah mencari bangunan penerbangan domestik. Nasib baik, beg heret yang seberat 17 kilo sewaktu di timbang di KT sudah awal-awal aku masukan ke luggage menuju terus Antalya! Aku kini hanya berlengang dengan sebuah backpack mengandungi sebuah laptop dan sebuah camera mahal!

Langkah diteruskan dengan bantuan penunjuk arah dan sedikit "sense", dan aku sudah terpacak di kawasan daftar-masuk domestik. Pencarian ini sedekit sebanyak mengambil masa dan tenaga, aku sedikit dahaga dalam kedinginan airport istanbul, tak tau di mana nak beli mineral water dan masa untuk terbang semakin hampir!

Akhirnya aku hanya menunggu di ruang menunggu ke Antalya! Walaupun domestik flight, penerbangan sangat banyak, sehingga hangar tidak mencukupi untuk menampung semua flight yang turun dan naik. Alternatif yang di buat ialah, kapalterbang parking jauh dan bas digunakan untuk mengangkut penumpang menaiki kapal terbang. Masa terluang waktu menggu aku gunakan untuk melihat lain-lain warga yang menaikki flight yang sama.

next station Antalya!

p/s: 1. wah! mautnya soalan tu, tapi ada somebody dari duduk belakang, dia pindah duduk depan masa gue present! tak tau lah result camner?

1 comment:

  1. Wah jalan2 pak, best... dapat special issue jenel x?

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...