Tuesday, July 01, 2014

Tersasar Tapi Masih Belum Jauh!

Selamat berpuasa, dengan maksud yang diberikan sebagai menahan diri dari memasukkan sesuatu ke dalam rongga badan. Atau dengan lebih mudah, jangan masukkan sesuatu pun ke dalam mulut, hidung, telinga dan anus, bermula dari masuk waktu subuh hingga masuk waktu magrib!  Nak lebih detail buka kitab puasa atau gi dengar ceramah UAI.

Pagi ini aku temui sesuatu yang sedikit lari dari perancangan dalam hidup ku. Seolah-olah macam cerita "Back to the Future", dia nak kembali ke tahun 1985, dan dia berjaya kembali ke tahun 1985, tapi bukan tahun 1985 yang sebenar (Eh, macam-macam idea mat salleh nie!). So gitulah yang aku rasakan.

Aku berazam untuk sentiasa berjemaah di surau/masjid, aku berazam puasa sunat isnin/khamis, aku berazam membantu seramai org mungkin, aku berazam macam-macam, tapi susur kehidupan masih macam dulu jugak!

Pernah berlaku sedikit perubahan, tapi tak lama, aku kembali kepada aku yang asal.

Puasa-puasa nie buat aku terfikir untuk kembali kepada perancangan asal!


No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...