Monday, March 21, 2016

Scene Basuh Kereta

Di tempat aku kini ada 2 buah tempat basuh kereta yang pantas. Luaran kereta boleh dibasuh lebih kurang 5 minit dengan harga lima ringgit. Malangnya, kedua-dua mesin basuh kereta pantas ini dikuasai oleh bangla. Oleh kerana masa yang tidak tentu dan aku sudah dilanda kepenatan jika kerja kuat, maka sekali sekala aku turut singgah di kedai basuh kereta pantas ini.

Bukan tiada kedai basuh kereta melayu. Tetapi jika dibandingkan dengan waktu menunggu, aku rasa tidak berbaloi untuk basuh kereta di kedai melayu walaupun basuhan mereka sebenarnya lebih bersih dan mengiutkan.

Lalu aku terfikir-fikir bagaimana harus aku lakukan untu untuk aku menolong bangsaku ini?

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...