Monday, April 04, 2016

Kereta Formula1 dan Lembu

Akhir-akhir ini aku selalu mengimpikan kereta waja yang aku guna pakai sekarang di sumpah menjadi sebuah kereta lumba. Maksud aku injinnya di upgrade ke tahap 2.5, tak ada turbo pun tak kisah. Jadi dengannya aku boleh memecut laju menghantar anak ke sekolah apabila masa sudah suntuk dan pagar sekolah hampir ditutup.

Tetapi itu hanyalah impian semata-mata, bahkan setiap pagi aku hanya menonton dan mengelak ke tepi kereta-kereta "sedap" yang memecut laju di jalan kampung. Aku dengar cerita, kereta-kereta "sedap" ini adalah milik orang kerja petronas (jelas tu kan - maafkan jika maklumat itu salah).

Tetapi hati manusia ini kalau selalu diusik ia akan menjadi tidak sabar dan geram (tmbahan aku pula bukan orang beriman yang boleh mengurus mutmainnah dengan baik). Jadi, paling koman, kemarahan ini hanya menyusulkan kata-kata caruk di mulut. Bahkan, mulut semakin busuk dengan caruk yang pelbagai-bagai.

Kini, hati sudah tidak tahan lagi. Orang kata asyik aku aje yang beri jalan. Tak boleh dibiarkan macam tu. Kalaulah suatu hari, ada dikhabarkan org langgar lembu di jalan tersebut, jangan kau tunding jari pada aku!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...