Friday, January 29, 2010

ini hasilnya!

Tiba-tiba aku menghadapi masalah dengan Matlab. Ia seakan-akan "hang" ketika mula nak di install. Macam biasa "mesej yang keluar ialah "program is not responding".

Seawalnya, aku mengesyaki ia mempunyai masalah dengan java. Ini kerana, screen berkenaan adalah java. Tetapi aku seolah kehilangan punca bagaimana untuk "troublesome" masalah ini.

Encik TMUkmd memberi maklumat berkenaan java 1.6 yang mempunyai masalah di dalam netbeans. Ini menguatkan lagi pendapat bahawa masalah aku berpunca dari java. Dan aku mendapat satu cubaan.

Cubaan itu ialah buang netbeans dan reinstall matlab. Aku mencubanya dan aku berjaya!


No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...