Tuesday, January 05, 2010

Pusat Sokongan Dell II

ku terima call dari dell technician pada pukul 10.30. janjitemu disetkan pada 1.30 hampir 1.30 dia pun sampai. Terus membawa masuk 2 kotak dell. Dia bertanya satu soalan mudah, aku menjelaskan seringkasnya Dia angguk. Tanpa segan dia pun membuka laptop aku, satu persatu. Sedikit lambat. Katanya, jarang dia dapat membaiki laptop yang besar seperti aku. Sebab tu sedikit lambat. Aku terus sedia menanti dan memerhati. Satu persatu akhirnya dileraikan. Motherboard lama pun diganti baru. Aku menunggu lagi untuk proses memasangnya pula. Dia terus tekun. Apabila siap semuanya. Dia pun memasukkan battery yang baru. dan terus meng'on'kan laptop itu. Semuanya berjalan lancar. aku ditanya? dan ak menjawab OK. Kertas report ditulis dan aku diminta tandatangan ditempat yang sepatutnya. Bagus sungguh customer support dari Dell. Aku tersenyum berpuas hati.

3 comments:

  1. beli lah dengan DELL, hati manyak sinang !

    ReplyDelete
  2. yup btul! telefon kul 12 hari ni..kul 12 esok dh siap ngn brg br.. :D

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...