Wednesday, July 28, 2010

Aku Buntu

Aku bukan peminat tegar Ubuntu kerana aku dilahirkan untuk menjadi topi merah. Tetapi propaganda yang berterusan dari persekitaran, membuatkan aku menjadi pengguna biasa ubuntu. Seperti orang-orang di dalam matrix yang di ikat tengkuk mereka. Aku tidak berjaya melihat kawasan dalaman ubuntu kerana terpesona dengan keindahan luaran dan "kesenangan" yang diberikan membuatkan aku gagal untuk bangun dan merayau di sekelilingnya. Akhirnya aku meratapi kebodohan sendiri.

Semalam aku hampir gagal memasang NAT untuk ubuntu kerana 'keselesaan' itu.

Hari ini aku berazam untuk kembali memakai topi merah, kerana ia adalah sepatutnya menjadi destiny ku dari dulu kini dan selamanya.

4 comments:

  1. hayoh! ni selesa sampai tidur ni!
    sila bangun dan pakai topi merah itu. jika tak. centos pun ok. most popular linux server today :D

    ReplyDelete
  2. aah cam tu lah, back to centos (red hat in the mirror) !

    ReplyDelete
  3. oh ya. tadi sudah finalize tajuk. tukar sikit. gugurkan struts framework. tumpukan pada system req dan kalau sempat (mesti sempat) masukkan jquery.

    harap dapat guna css3/html5 :D

    ReplyDelete
  4. Selalunya macam tu lah, memilih untuk mengubah sedangkan bina baru lebih mudah! anyway, gurd luck

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...