Monday, September 26, 2011

Broadband 2

Selepas di simpan beberapa lama dalam laci, huawei e1762 yang diberikan oleh Maxis akhirnya berjaya digunakan kembali.Aku tidak sesekali menggunakan service maxis lagi, sebaliknya menempatkan kad sim celcom di dalam modem tersebut. Apabila, kad sim celcom dimasukkan, permintaan unlock code dikeluarkan. Ketika inilah, pengguna akan give up dan percaya, maxis broadband hanya untuk maxis.

Dengan bantuan engin carian google, aku pun mengoogle "unlock usb modem" dan bertemu dengan link untuk mendapatkan unlock code di dalam forum cariwang! Tak sangka, dengan hanya memasukkan imei number yang boleh didapati diluar modem, link tersebut pun memaparkan nombor unlock. masukkan sahaja nombor tersebut ketika diminta oleh preloaded modem software, selepas cucuk modem tersebut. Pastikan, sim celcom sudah dimasukkan.

ah senang, macam kacang kuda yang lembut! Jadi huawei modem aku e220 yang mungkin sudah berusia 8 tahun bolehlah direhatkan!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...