Friday, May 22, 2015

Jagalah Mata

Kini mata semakin kelabu dan urat kawalan mata sudah loose. Tapi alhamdulillah, masih lagi boleh melihat.

Pengalaman memandu ulang alik dari KT-PR membuatkan mata jadi alah pada sinaran lampu limpah kereta. Kalau masa ulang alik dulu, selamba je kalau kena high beam. Siap boleh lawan lagi mata siapa yang boleh tahan. Tapi banyak kali jugak aku tergugat kerana lawan aku main jahat pasang spotlight warna kuning. Terpaksalah aku mengalah.

Tapi kini, mata sudah letih, lampu tingi dan rendah sudah tak boleh dibezakan. Pemanduan malam pun sudah sedikit terencat. Lebih baik berhati hati di jalan raya.

tapi aku marah sangat dengat dengan kereta yang nyala sebelah, sebelah tinggi sebelah rendah, nak sound dengan high beam, aku faham lampu diaorang rosak. Tapi mata aku pedih woooo. Kalau boleh isi minyak tak kan tak leh tukar mentol sebijik, 10 hinggit je kalau kereta aku!!!!

Lagi seang senang duduk rumah jangan keluar malam. Keluar rumah menyusahkan orang, mendapat sumpah seranah orang. Aku pula dapat dosa.

hak ptui! aku memang betul betul marah nie.

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...