Sunday, March 18, 2012

Saman Bergambar II

aku pun menghulurkan kedua-dua saman kepada pegawai pejabat trafik yang memakai baju biasa, dia membelek-belek saman itu. Aku pun berkata, "Boleh buat rayuan tak?"

"oh!, kalau viva nie dah murah nie, kalau waja buleh lah rm180, tapi kena datang kemudian amik resit" kata beliau

aku pun mula bersemangat, "kalau cam tu, tak apalah, saya datang amik resit kemudian, asalkan boleh kurang!"

Aku pun bertanya lagi, "viva memang tak leh ke?"

"Tak apa lah, saya cuba, RM100!"

Aku pun memberikan duit RM280, menulis Nombor telefon aku, dan aku menerima satu cetakkan maklumat saman dengan nombor telefon beliau.

"Alhamdulillah" aku mengucapkan dalam hati

"terimakasih banyak ye!"

aku terus keluar, menunggu dia menelefon aku, atau aku menelefon beliau dua minggu lagi

jawapan komen:

wan: Selamat membayar saman dan berhati-hati dijalanraya (pandu cermat, wang selamat)

1 comment:

  1. aku pun baru check saman hari ini iaitu dengan menaip POLIS SAMAN [new IC] [email] dan hantar ke 32728. Tak sangka ada 6 saman bernilai RM1200.00 terpampar dalam Inbox, Apapun wang yang akan aku bayar tu harapnya Kera jaan akan gunakan dengan sebaik-baiknya- Wan.

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...