Friday, March 30, 2012

Suatu Hari Di Stesyen Petronas

Aku pun bergegas membawa kereta ke satu pam yang kosong, memandangkan banyak kereta yang keluar masuk, aku bimbang jika pam itu di 'curi' orang. Aku keluar dan memasukkan kad kredit dan menunggu butang yang sepatutnya. Sementara menunggu aku melihat gelagat orang ramai yang berkunjung ke stesyen petronas tersebut, almaklumlah stesyen minyak yang besar dengan restauran nasik briani. Aku pun menarik pam ke tangki kereta.

Eh! kenapa pam nie warna hitam? aku bertanya pada diri sendiri. Alamak, pam diesel nie, hatiku berdetik. Aku pun berulang kali meletak dan mengambil pam itu sehingga arahan memasukkan kad keluar semula di panel pam.

Arh! nasib baik tak tertelan minyak diesel kereta aku tadi! Alhamdulillah...

wan: yup! aku dengo cam tu jugak, kalau tertelan sikit-sikit tu, masukkan minyak petrol banyak sikit, supaya petrol dapat makan diesel, cam tu je lah!

1 comment:

  1. Tertelan pun ok kalu sikit :D,teringat pengalaman distesen minyak shell Beserah,ktn jurupam lelaki perangai perempuan masuk diesel dalam keta aku lebih kurang 5 litre.Lepas tu bersusah payahlah pomen distesen tu purge suluruh sistem termasuk tangki.Ok je. keta tak rosak: Wan.

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...