Saturday, March 17, 2012

Saman Bergambar

Sekarang aku punyai 2 kertas saman yang di pos. Satu miliku, dan satu lagi milik isteri ku. Dalam saman pos tersebut kini diletakkan gambar kereta dengan nombor plate yang sangat jelas, tetapi gambar pemandunya dibiarkan sedikit kelabu. Aku tertanya jika aku yang memandu ketika itu, atau orang lain.

Untuk kereta isteriku diletakkan 3 option pembayaran, samada nak 150, 200 dan 300. Aku akan menjelaskan ini secepat mungkin supaya aku dapat option pertama. Tetapi bagi kereta aku, 3 option tersebut adalah sama, option pertama 300, option kedua 300 dan option ketiga 300. Ah! serba salah memikirkan tentang wang yang harus keluar dan aku akan ditembak lagi pada masa lain.

Kenapa analisa kekalutan tidak dibuat ke atas pemandu sebelum saman di hantar, meungkin analisa ini boleh menunjukkan bahawa pemandu berada di dalam stress yang sangat tinggi, atau pun berada di antara hidup dan mati atau berada dalam kesoronokkan yang maha tinggi. PIlih sahaja alasan untuk mengeluarkan saman.

Ah! Bose bose bose

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...