Sunday, September 30, 2012

Duit Kecil

Anak-anak selalu mengumpul duit sekolah sehingga menjadi banyak dan minta tukar dengan wang besar. Dan aku pula kena menabung kerana aku tak sanggup membawa duit syiling dan duit seringit yang banyak ketika keluar. Mungkin poket jadi berat dan aku malas mengira.

Tetapi, sedih sekali, apabila kedai orang melayu (pakai tudung tapi lengan baju pendek nampak siku, muka pula masam mencantum atau muka kelat kata Krill @ sinar)  tak de duit kecil untuk pembelian dengan RM50.

Hari ini RM50 bukanlah besar sangat pun. Jangan lah asyik menunggu orang membeli dengan wang kecil, baru boleh bisness dengan wang besar. Dan jangan lah bawak masalah sendiri masa bisness. Aku pun ada masalah sendiri, tak de pulak aku tunjuk pada diaorang.

Apa raaaaaa! Aku tak pergi dah kedai tu!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...