Monday, July 22, 2013

Internet

Internet pejabat ku selalu di war-warkan amat laju. Yer ! amat laju jika bergerak dalam intranet, sehinggakan muat turun office 2010 hanya mengambil masa 3 minit. Tetapi bila bertemu dengan jaringan luar, ia jadi amat perlahan, menggunakan internet pejabat, aku memerlulkan 5 jam untuk update linuxmint, tetapi mengunakan jaringan luar aku hanya perlukan 20 minit, Bayangkan berapa banyak masa aku tergadai kerana menunggu prosess update ini selesai apabila menggunakan internet pejabat, Tapi malang sekali, apabila ia hampir selesai aku terpaksa mengcancelkan proses update tersebut, kerana ada projek lain menunggu dan aku perlu membawa laptop yang tiada bateri ini bersama!

Entahlah....

p/s: ketika aku menyiapkan perkataan terakhir di atas, linux mint sudah diupdate sepenuhnya.

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...