Friday, July 12, 2013

Lori II

Ramadhan membawa keberkatan. Pada petang "me'gang" puasa, sebuah lori pengangkut tiba aku tak tau pukul berapa kerana apabila aku balik dari kerja aku sudah melihat ia disitu. Lori-lori semut, masih lagi berebut-rebut masuk mengambil tanah sehingga hampir 6 petang. Ketika eskavator turun perlahan-lahan dari puncak bukit, masih lagi ada lori-lori semut mengambil tanah dengan terburu-buru, dan eskavator mencedok tanah dimana sahaja ia berada. Lantas aku terfikir, "ada jualan murah tanah ke?" kerana keaadaan itu seperti berebut-rebut mencari barang offer di Sogo!.

Hampir senja barulah lori pengangkut naik ke bukit dan membuat urusan disitu. Aku tidak nampak apa-apa kerana dilindungi pokok-pokok, yang kedengaran hanyalah ngauman eskavator dan kadang-kadang deruman lori pengangkutan diselang seli dengan bunyi ketukan.

Sejak itu, tiada lagi lori-lori semut masuk ke kawasan ini! Ramadhan memang membawa keberkatan!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...