Saturday, January 31, 2015

Aku mahu jadi kaya Part II

update pada : 31 Jan 2015

Dari analisis rambang bukan akademik yang aku buat, di antara banyak-banyak jalan yang ada di internet, kebanyakkannya adalah tipu muslihat perekanya untuk menjadi kaya. Hanya sedikit sahaja yang benar-benar memberi ruang untuk mendapatkan wang mudah  melalui internet.

Aku temui sebuah iklan yang menawarkan pelbagai kerja dari rumah samada jenis kerani surat menyurat, mengisi data yang berjumlah ribu-ribu atau menjawab survey atau apa sahaja, tetapi iklan ini disertakan dengan pembelian kit yang bernilai RM50, kemudian "job" akan ditawarkan dan bergantung kepada nasib bilangan job yang akan ditawarkan nanti. Dalam iklan tersebut dinyatakan mungkin hasil kerja sebelum ini akan menjadi rujukan untuk mendapat banyak job. So, bagaimana mahu mendapatkan yang pertama? Tanpa kit tersebut, tiada job akan diberikan. Bukankan pembelian kit ini mengandungi unsur penipuan? Mungkin bagi orang tidak!

tetapi ada juga kaedah yang dicadangkan memang benar memberikan hasil, contohnya meletakkan banner iklan dalam laman web sendiri dan menjawab survey atau memberikan rekomendasi bagi sesuatu product, kebanyakkan kelihatan amat jujur dan booleh dipercayai.

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...