Wednesday, October 28, 2009

Rumah Ku Di Lereng Bukit


Aku tidak mahu rumah yang besar yang buat aku letih berjalan disemua sudut di dalamnya. Dan mungkin membiarkan satu sudut yang tidak pernah aku jejaki begitu sahaja. Dan aku juga tidak mahu rumah yang kecil yang sudah pasti tidak dapat memuatkan kami sekeluarga.

Aku mahu rumah dengan ruang tamu yang besar, supaya bila ada tahlil atau apa-apa majlis keugamaan, ramai dapat turut serta nanti. Dan aku mahu sebuah ruang keluarga yang tidak besar dan tidak kecil untuk anak-anak ku. Bila mereka dewasa nanti nanti, mereka akan meninggalkan aku dan membina ruang keluarga mereka sendiri meninggalkan aku terkulat-kulat bersama dia. Itu pun jika aku atau pun dia diperpanjangkan umurnya.

Setelah dirujuk-rujuk pada surat khabar, buku-buku, dan internet. Inilah ruang yang aku perolehi di sebuah tanah dilereng bukit yang sudah semakin tiada di makan jentera pengambil tanah.

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...