Sunday, June 13, 2010

Resolusi

1. Tersesat dalam maklumat bukan perkara baru. Lain yang ingin di cari, lain pula yang tercari. Bila sudah sesat di sini, yang aku rugi ialah masa. Masa yang sangat berharga untuk satu perkara diberikan kepada perkara yang lain. Aku menyedari hal ini. Tetapi aku masih lagi tersesat, cuma aku cepat kembali ke pangkal jalan!

2. Bangun pagi tadi tubuh ku sakit-sakit dan letih-letih. Rupanya kerana aku tidur di sofa dalam jaga kerana bahana Piala Dunia. Argh.. situasi amat kritikal, dan pagi tadi hiruk pikuk kenderaan tidak begitu kedengaran. Mungkin semua masih lagi tidur selepas berjaga malam. Aku berazam tidak dibelenggu nafsu Piala Dunia ini lagi.
3. Hubungan yang selalu di disebut ialah hubungan secara horizontal dan hubungan secara vertical. Horizontal lebih menjurus kepada hubungan sesama manusia dan hubungan vertical merujuk kepada hubungan dengan pencipta. Selalunya hubungan dengan pencipta yang akrab membuahkan hubungan horizintal yang lebih baik kerana empunya badan lebih memahami apa yang dikehendaki oleh pencipta. tetapi jika memandu sambil pakai kopiah dengan membawa watak orang-orang alim sedangkan memandu seperti babi tidak ikut peraturan jalan raya boleh ajer memotong ikut kiri dan kanan mengikut citarasa sendiri , maknanya, hubungan dengan pencipta tidak begitu akrab! Lu fikirlah sendiri

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...