Saturday, October 16, 2010

Era Waja Telah Berakhir

Semalam, booking untuk proton GT (Made In Malaysia Lancer aka inspira) dibuka kepada orang ramai dengan harga RM89999.00 dan RM79999.00.

Pada aku dari segi harga, ia sangat kompetitif berbanding dengan City dan Vios kerana dengan harga berkenaan untuk cc 1.8 dan 2.0 berbanding City dan Vios hanya untuk 1.5.

Dari segi cc pulak, ia sangat kompetitif berbanding Honda Accord 1.8 dan 2.0 serta Toyota Corrolla Altis 1.8 (aku tak arif sangat cc altis ni).

Dari dua sudut tersebut, memang jelas proton akan mengaut keuntungan berganda kerana boleh menyapu bersih dua segmen dengan satu produk.

Sekarang terserah kepada rakyat malaysia untuk membuktikan kecintaan mereka kepada negara.

Dalam masa yang sama jugak, aku melihat Waja yang aku gunakan sekarang sudah jatuh nilainya. Ada juga terlintas di hatiku, bila dah abis hutang nanti ( dalam 3 tahun je lagi) aku nak sedekah kete tu pada bapak mertua aku. Bukan apa-apa, anak aku jugak yang akan selesa nanti bila tok wan mereka diperlukan untuk mengambil mereka dari sekolah!

Tetapi dari sudut pelaburan, elok juga aku pakai kete tu sampai kete tu pencen atau sampai aku yang 'pencen' dan guna duit untuk kete baru bagi melabur dalam tanah dan emas. Tak pernah lagi aku dengar harga 2 benda nie jatuh menjunan!

:D

1 comment:

  1. emas dan tanah. memang bagus :D
    tanah tu akan menjunam bila ada reaktor nuklear meletup tiba2 je. macam Chernobyl. tak pun perang.

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...