Saturday, December 04, 2010

Bulan 12/2010

1. pejam celik, pejam celik, aku sudah pun memasuki bulan terakhir 2010. Banyak perkara yang belum selesai dan masa menjadi semakin pendek. Banyak juga perkara perlu di bawa ke tahun hadapan, untuk diselesaikan jika panjang umur.

2. Ditempat aku ini, bulan 12 disambut dengan kedatangan hujan yang mencurah-mencurah, kadang-kadang lebat, kadang-kadang perlahan, berhenti tiada sama sekali! kalau keadaan ini berterusan, pasti akan ada yang kena pindah nanti. Ketika hujan begini, yang paling menyakitkan mata ialah baju-baju yang bergantungan di ampaian tidak kering. Dan jumlahnya makin bertambah setiap hari, kalau lah aku ada rumah dengan ampaian berbumbung?
3. Persiapan untul persekolahan tahun depan masih belum buat. Tiada apa-apa yang berkait dengan sekolah seperti baju sekolah, buku sekolah, kasut sekolah dan etc yang sudah dibeli, aku masih menunggu-nunggu jika ada diskaun untuk pembelian akhir! :D, kalau terpaksa, kenalah beli jugak dengan harga sekarang. Kenaikan harga Penyelarasan subsidi mungkin memberi sedikit kesan kepada persiapan sekolah 2011, Aku masih tidak pasti samada nak beli di KL atau hanya di KT. Tapi antara 2 tempat ini, wujud juga perbezaan harga sambil-sambil aku jalan-jalan cuti!

4. Hidup mesti diteruskan.

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...