Thursday, June 09, 2011

Hakikat....

aku berlari anak ke dalam lif, kebetulan, seorang pekerja hotel sudah berada disitu menunggu aku masuk. "tingkat berapa encik?" tanya beliau. Aku menjawab ringkas, "12". Mataku dengan jelas melihat beliau menekan nombor 12. Aku mengucapkan terima kasih.
Tiba di tingkat enam, pekerja tadi keluar tinggalkan aku berdua di dalam lift tersebut dengan anak lelaki ku. Kami berbual-berbual tidak menghiraukan lift yang naik tingkat demi tingkat.

"Ting" lift berbunyi menandakan aku sudah tiba didestinasi. Aku pun mengheret beg keluar. Pintu lift sudah tertutup. tetapi aku terpaku pada nombor 13 yang ditampal pada dinding.

Aku confius, macam mana aku boleh sampai ke tingkat 13. Lantas aku berpusing kembali ke lif. Anak ku pun sama dengan wajah yang curios membunyikan suara , "abang tengok dengan mata abang, staff tu tekan 12".

Aku rasa aku sudah dipermainkan pada tengah hari itu! We are not alone!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...