Sunday, May 29, 2011

Gajah Duduk

Seberapa ketika aku berada di dalam masjid UNISZA, fikiran ku terganggu dengan kehadiran banyak "gajah yang duduk". Entah mengapa, hari ini, fikiran ku amat terganggu bukan sahaja dengan gajah-gajah yang duduk yang paling banyak, tetapi dengan pelbagai brand lain lagi seperti mangga, atlas, nur anjung dan lain-lain.

Gangguan yang aku maksudkan ialah gangguan tumpuan! Setiap kali, mereka berdiri tegak di depan ku, aku pasti akan terpandang "logo" kain pelikat masing-masing. Logo kain pelikat pulak, selalunya di letakkan di bahagian belakang sebelah bawah. Dan aku pasti akan membacanya.

Siapakah yang menetapkan cara pemakaian kain pelikat ini, yang berjalur di letakkan di belakang dan logo pula di bawah itulah prosedur memakai kain pelikat dewasa ini. Hukum siapakah itu! Dengan kehadiran bermacam-macam logo, ia cukup menganggu fikiran orang yang suka membaca seperti aku. Nasib baik, big-big company masih lagi tidak berminat dengan potensi kain pelikat. Kalau lah, John Master, Orlando, Pierre Cardin, Alain Delon Ataupun Dunhil mula mengambil minat dan terjeremus dalam industri kain pelikat, pasti lah lagi meriah keadaan di masjid. Penuh dengan logo yang pelbagai-bagai.

Entahlah! aku tiba-tiba mula merasakan ada konspirasi dalam kain pelikat, dari segi buatannya sehingga kepada pemakaiannya!

Entahlah.................

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...