Saturday, May 14, 2011

Ini Bukan Perangkap Laju!

Assalamualaikum cik? Mintak lesen memandu!

W'alaikum salam, aku mengeluarkan dompet dan menghulurkan lesen memandu kepada 'encik' yang berspek mata hitam itu!

Tak boleh beri diskaun ke cik?

Tak pe encik, encik jangan risau, saya saman dengan kesalahan paling ringan iaitu gagal menunjukkan lesen memandu, encik hanya dikenakan saman rm70, kalau encik bayar dalam tempoh 4 hari dari tarikh saman, encik dapat diskaun 50%. Kalau keluar kereta dengan muka senyum, saya pun suka hati, dan rasa jugak nak tolong, tapi kalau dah keluar dengan muka marah-marah menyumpah seranah, maunya saya saman hingga rm300.

Oh macam tu ke? Kalau saya gi bayar lepas nie kira boleh diskaun lah yer?

Oh, tidak lagi sebab saya kena balik pejabat, daftarkan saman encik dulu, barulah encik boleh bayar. Esok boleh lah kot!

Terimakasih encik, dapat juga hasil untuk negara !

Aku berjalan longlai masuk ke kereta dan mencongak untuk membayar saman itu esok. Ah! Damn! esok hari jumaat mana opis buka!

2 comments:

  1. kena saman ke,mana pulok nie rasa line marang ...

    ReplyDelete
  2. hehehehe! Keluor dari mydin lama, bercakap di telefon, anak mitok air, ada kete tunggu nak masuk parking. Selesai bercakap, dengan segera keluar, sampai kat selekoh mydin brothers masjid putih, ahhh , life kena tahan kat situ! itu yang jadi dialog tu!

    ari nie gi bayar kena, RM70. diskaun 50%. Polis tu tipu aku!

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...