Sunday, June 16, 2013

Kereta

Berpindah ke rumah baru buat perjalanan yang aku tempuhi setiap hari menjadi sedikit jauh dan makin banyak kereta aku temui di jalanan, dari model terbaru sehinggalah model yang patut dilupuskan ( maaf yer tuan kete buruk!).

Ketika orang awam menanti-nanti harga kereta diturunkan. Aku sedkit terkasima kerana bilangan kereta dijalan raya pada waktu sekrang amat menyakitkan hati, belum lagi ditambah dengan gaya pemanduan yang pelbagai-bagai dan aku takut bila bertemu 'kiasu' jalanraya.

Adakah kita semua sudah bersedia minda untuk berhimpit dijalanraya, yang  nampak macam berkembar tapi , hanya sebelah boleh pakai, atau pun jalanraya yang nampak dari jauh cantik tapi bila dekat 'pundek'! Atau pemandu kereta kecil, yang pemandunya rasa boleh muat lubang saiz apa pun. Atau pun pemilik kereta besar yang bawak perlahan di lorong kanan, atau pemandu  tua yang bawak lebih perlahan dari pemandu kereta besar tadi dengan signal berkelip-kllip lupa tutup!

Bukan aku tak suka dengan penurunan harga kereta, tapi apakah persiapan kita! Dan paling aku benci, kereta aku pasti akan turun harganya!


No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...