Saturday, December 28, 2013

Aku Tertipu

Selepas menyelesaikan tugas di Kuala Lumpur, aku memandu keluar dari bandar raya metropolitan itu dengan senang hati. Oleh kerana perjalanan ini adalah perjalanan santai lantas aku teringin melihat keindahan alam disudut yang lain sambil menyahut seruan kerajaan yang menyuruh rakyatnya menggunakan jalan biasa disebalik highway. Jadi aku membuat keputusan untuk melalui jalan lama karak menuju ke Kuantan. anak-anak mula merungut kerana mereka teringat cerita seram yang bertajuk "Karak". Tetapi diwaktu siang sebegitu,  mereka berjaya dipujuk membuang khayalan mereka yang tidak bagus itu.

Aku mengesyaki, Filem 'Karak' adalah filem dakyah menakutkan rakyat jelata dari menggunakan jalan biasa. (Ini hanyalah pendapat aku sahaja, org lain aku tak peduli)

Setiba di persimpangan karak lama dan highway pantai timur aku pun masuk ke kiri menunaikan keputusan tadi.  Sebentar melalui jalan itu, sebuah lori tangki memotong laju dan aku terkial-kial melihat jalan didepan mencari arah untuk dituju. Tiba-tiba aku melihat papan tanda yang tertulis " Lancang, Termeloh dan Kuantan ' dengan anak panah ke kiri. Tanpa lengah aku terus masuk kekiri. Melalui jalan yang sedikit berselekoh itu aku sedinit gembira kerana hajat di hati hampir tercapai.

Tiba-tiba kereta ku menyusur keluar ke jalan utama kembali dan di depan ku tersegam pondok tol. Argh, aku kembali ke lebuhraya yang sudah tiada titik pusing!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...