Friday, June 03, 2016

Hari Guru

Aku berpendapat HAri Guru telah disambut secara berlebih-lebihan. Adakah benar pelajar dengan sukarela menyambut hari guru dengan penuh ikhlas dan keriangan? Entahlah, tapi dengan lakonan imbau semula membuatkan aku lebih tidak suka kepada sambutan itu. Aku sememangnya menyukai guruku kerana guruku adalah yang terbaik. Namun aku tidak pernah memberi hadiah mata-benda pada guruku kerana aku bukan orang yang mempunyai. Lantas aku cuba untuk memberikan kejayaanku sebagai hadiah, lantas aku memberikan perangai yang elok sebagai hadiah, lantas aku cuba menjadi pelajar yang baik sebagai hadiah. Lantas aku mendengar nasihat guruku sebagai hadiah. Aku menghormati guruku sebagai hadiah. Bahkan seperti yang aku sebut, aku tidak punyai harta-benda sebagai hadiah yang nampak di mata, melainkan hadiah hadiah spritual yang pasti berkekalan di dalam hati! Mungkin orang lain punyai pendapat yang berbeza. Namun, aku percaya roh hari itu perlu dikembalikan semula!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...