Saturday, February 14, 2009

Hari Pertama Darjah Satu

Cerita ini dikategorikan sebagai joke 18sx.

Hari pertama darjah satu, merupakan hari bencana bagi sesetengah ibu-bapa. Masakan tidak! Pada hari itulah, terserlahnya sifat "jahat" seorang anak atau sifat "baik" seorang anak. Tapi aku bukan jenis yang derhaka memberikan bencana. Aku pergi sekolah dengan bangganya dan emak aku terus pulang rumah dengan bahagianya.

Ketika di sekolah tadika, pelajar diberikan sepasang pakaian iaitu baju dan seluar panjang. Masuk darjah 1, satu kejutan aku terima, "kena pakai seluar pendek". Terpaksalah aku menyembunyikan peha dan betis aku kat bawah meja dengan sebaik mungkin. Aku kan seorang yang pemalu.

Tetapi hasilnya amat memberasangkan. Pemakaian seluar pendek menyebabkan anu mudah ditarik keluar tanpa membuka zip. Masa darjah 1 mana ada pakai underwear, seme masih lagi "open-air".

Bersama-sama rakan-rakan yang dikenali di sekolah tadika, satu pertandingan pun di mulakan, Mencari anu siapa paling besar!!!! Kaedahnya mudah sahaja. Peserta akan menarik anunya keluar, peserta lain akan bertindak sebagai juri dengan membongkokan badan ke bawah meja untuk menilai.

Pada hari itu, dapat lah seorang pemenang. Tetapi pada hujung persekolahan hari itu. Juri-juri bersepakat membatalkan kemenangannya kerana anunya "stim" sewaktu penilaian
dilakukan.

Pemakaian seluar pendek diharamkan/mansuhkan ketika aku berada di pertengahan darjah 6। Kalau dah zaman aku dah reti buat pertandingan sebegitu. Zaman sekarang aku tak tau lah!!




Aku strike-out posting nie sebab dikatakan lucah :D

4 comments:

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...