Tuesday, April 13, 2010

Berita Tidak Baik

Aku mendapat berita yang tidak baik. Sebuah rumah di kejiranan aku dimasuki pencuri ketika tuan rumah ada di rumah tanpa disedari. Gadget seperti telfon dan laptop didapati hilang.

Sebab itu aku sentiasa mengunci pintu grill rumah ku ketika aku ada dirumah. Setiap kali anak aku balik, dia membuka manga grill dengan kunci yang dia ada, dan membiarkan grill itu ternganga begitu sahaja. Aku pun bangun mengunci grill itu kembali.

Budak-budak memang tak reti tentang hal hal keselamatan walau diulang berpuluh kali.
Jadi sentiasalah berwaspada!

1 comment:

  1. betul dah,kalau bukan mak ayah ambil berat sapa lagi.kesian mak ayah banyak benda nak kena pikir.

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...