Wednesday, April 07, 2010

Keindahan Alam

Walaupun rumah ku sangat dekat dengan pantai, tetapi sudah lama aku tidak menjejaki putih pasir pantai terengganu (yang paling cantik pada ku). Sebab utama ialah niat meronda digigi air ombak akan menjadi pesta main air dan pasir pantai akan melekat dibaju seluar yang basah dan di bawa masuk kekereta. Akhirnya, aku sendiri yang perlu membersihkan pasir tersebut. Bukan aku malas, tetapi aku punyai banyak lagi kerja lain.


Justeru itu, aku tekad untuk menjauhi pantai, kadangkala hanya melihat dari kejauhan.
---------Balik dari sekolah semalam aku terbawak kereta ku pantai, tapi jauh dari pasirnya. Dan aku meninjau disitu hampir sepuluh minit melihat ombak-ombak waktu mentari tepat dikepala.
Sudah pasti , anak aku akan menjadi model dalam foto yang aku amik
---------

3 comments:

  1. senang aje tak nak bagi pasir masuk dalam kereta.naiklah basikal pergi pantai.menikmati suasana pantai sambil beriadah.

    ReplyDelete
  2. mie :

    aku sedang fikir, bagaimana nak muatkan 3 orang atas satu basikal!

    (harga emas muroh boh lenim)

    ReplyDelete
  3. kenapa pikir payah,belilah beca tak pun beli aje basikal tiga ngayuh.
    doh guana mu beli dok agi emas tu

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...