Thursday, February 17, 2011

Semalam aku bermimpi..

Semalam aku bermimpi, terbang di langit biru dan jatuh di sekolah lamaku, berjumpa kawan-kawan lama bergurau senda, berkelahi akhirnya aku tidak dapat masuk bilik asrama kerana kunci ku tertinggal. Aku merayu kepada kawan-kawan lama ini, tiada seorang ingin membantu!

Semalam semalam aku bermimpi bermain-main di kehijauan padang bola. Menendang bola ke sana ke mari, sehingga nama ku di laung-laung beberapa kali di minta balik rumah kerana ketika itu azan maghrib sudah bergema di udara. Tapi aku tidak mengendahkan kedua-dua pangilan itu!
(mimpi ini mirip, kesah aku sewaktu sedang membesar dulu)

Semalam-semalam-semalam aku bermimpi lagi, ketika aku di pantai, hujan lebat menimpa, dan ombak cuba menghempas aku, tapi aku berjaya berdiri di pucuk ombak, ketika itu datang seekor ikan yang sangat besar (sebesar lori tangki) mengigit mata kail ku. Ajaibnya, dengan mudah ikan itu berjaya ku tangkap dan dijinakkan.

Ah mimpi! Ia seperti melihat diri di cermin, kadang-kadang seronok, kadang-kadang tidak, Tapi aku masih mahu melihat cermin..

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...