Saturday, August 20, 2011

Nasi Dagang

Nasi Dagang sangat popular di daerah aku ini. Sehinggakan perwakilan dari daerah lain yang bermesyuarat di sini, menjadikan ia sebagai makanan resmi setiap pagi di sini. Tambahan pula dengan cerita kepala ikan tongkol nasi dagang RM40, membuatkan nasi dagang terengganu makin popular.

Tetapi membuat nasi dagang sebenarnya tidaklah sesukar mana, cuma, nak jadikan ia sedap dan serasi dengan mulut, itulah satu keremehan. Disebabkan hal-hal sebegini, mertua aku pun yang sudah hafal teori-teori nasi dagang, pun tidak sanggup dan tidak berani untuk membuat nasi dagang sekadar untuk makan-makan.

Aku pula yang tidak pernah tau , saut paut antara teori dan praktikal nasi dagang, menyahut cabaran ini dengan berani dan kesanggupan yang amat tinggi. Beras sudah direndam. Pelbagai rujukan di internet sudah dibuat.

Ah... cakap banyak tak guna. Tunggu aku buat petang nie. Nanti aku ceritakan kesah ini di lain kali berserta dengan gambarnya sekali.

Tunggu!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

  1. dok cuba,dok tau.kita kan mesti ada semangat ingin tau..cayoooo my brother.jadi blh buat menu ari raya

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...