Thursday, December 10, 2009

iPhone Software Ver 3.1.2

Yang paling aku suka suka tentang iphone ialah, perasaan menggunakan komputer yang ada padanya. Dan aku telah berjaya mengupgrade engine iphone kepada versi terkini iaitu version 3.1.2. henfon korang boleh upgrade engine ke?

Sudah lama aku teringin nak mengupgrade tapi aku takut ia akan merosakkan jailbreak iphone ini. Jadi terpaksalah di pendamkan sahaja. Seorang kawan kat jepun menghantar satu cd yang mengandungi update version terkini dengan kaedah jailbreak.

Aku pun melakukan instalasi mengikut langkah-langkah yang dibuat. Instalasi berjaya tapi, terpaksa melakukan jailbreak sekali. Tapi bab ini aku tak expert lagi. Sekali kena online guna YM dan mendapat support online dari kawan kat jepun tu.

Argh rupanya sangat senang kerana ibu segala jailbreak dah ada dalam iphone nie. Sekejap ajer, iphone sudah bertukar engine.

Yang menarik ketika proses ini ialah bunyi iphone itu sendiri. Ia berbunyi seperti robot yang berdecit-decit seolah-olah ia hidup dan meminta nyawa.

Aku sangat gembira.

Selain dari uograde ke version 3.1.2. iphone ini juga telah di install dengan satu program yang boleh menyokong software iphone yang di crack. Jadi sekarang ini, banyaklah sftware yang diinstall ke dalam iphone ini. Salah satu darinya ialah iQuran version 2.1. Kadang-kadang rasa berdosa ketika menggunakan iQuran crack itu. AKu berazam akan membeli versi original iQuran iaitu version 2.4 di samping beramal dan membantu komuniti islam sendiri harganya ialah 40 ingit sahaja (10.99 us dollar).


Jadi iphone sekarang ini sudah berfungsi seperti multipurpose device.

Malangnya, ketika menggunakan maps dalam iphone , aku masih lagi tersesat ketika menuju ke kota bharu! semua kerana google tak update map!

2 comments:

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...