Wednesday, December 02, 2009

Muzium Ubi

p/s: aku nak cuba menulis macam che det!

1. Kita diberitahu, masa lepas akan mencorakkan masa depan. Ketika musim hujan sebegini, kedai, ntahlah, apa istilah yang sesuai untuk merujuk kepada penjual ubi di tepi-tepi jalan beralaskan plastik. Aku lihat banyak kereta yang berenti disitu.

2. Banyak jenis ubi dijual disitu, dari pada ubi yang paling besar, aku panggil dengan nama ubi besar! (atau ubi gajah) sehingga ubi yang paling kecik, berbutir-butir, dan aku sudah lupa apa namanya (ubi toroks agaknya!). Semua jenis ubi berkumpul disitu. Cuma jangan cari ubi kentang!

3. Kalau ada kesempatan bawaklah anak-anak singgah disitu. Kalau tak membeli pun tak apa. Asalkan boleh perkenalkan ubi-ubi ini kepada anak-anak. Jangan tunggu, hendak ditubuhkkan muzium ubi, baru ubi-ubi ini ada nilainya.

4. Pengalaman lepas berkata "Sedapnya makan ubi kayu cicah nyor bersama air kopi panas di kala hujan merembis jatuh ke bumi" (apa benda merembis ntah!!)

No comments:

Post a Comment

DIY1000 - Panasonic Water Pump

  Haaaaaaa kat atas tu, adlah dua bende yang aku amik dr atas dan diganti dengan yang baru. Yang biru tu namanya tangki tekanan tinggi. Ada ...