Wednesday, December 02, 2009

Musim Hujan

1. Indahnya ciptaan Allah, dianugerahkan kepada kita 3 hari yang panas ketika beredulAdha!.

2. sebelum itu, hujan mencurah turun, aku boleh katakan 4 hari berturut-turut, sehinggakan ada yang kena berpindah banyak jalan ditutup dan ada tempat yang terputus hubungan fizikal.

3. Sekarang (Selepas itu), hujan masih lagi mencurah-curah, kadang-kadang lebat dan kadang-kadang tidak. Air bertakung dijalanraya. Aku tidak marah dengan semua itu.

4. Baju diampaian tidak kering, aku tidak marah. Sejuk mencengkam hingga ke tulang hitam (dimana hitamnya?), aku masih tidak marah.

5. Tetapi, akhir-akhir ini, celcom broadband sangat teruk. Aku hampir-hampir putus hubungan secara maya. Aku tidak dapat membaca berita terkini. Aku tidak boleh update komputer kepada software terkini. Aku tidak boleh update iphone kepada software terkini. Banyak kerja-kerja bukan pejabat terganggu kerana keterukan celcom broadband ini.

6.Tolong lah! jangan buat aku marah dan bermulut jahat!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...