Tuesday, August 10, 2010

Dia sedang sakit...

Semalam dia sihat. Tapi hari ini dia sakit. Dia sakit kerana disakiti oleh nafsu aku. Aku tidak tahu sebab sebenar yang membuatkan aku menyakiti dia. Tetapi aku rasa kepala aku sudah cukup dengan ilmu duniawi dan ada kesanggupan dalam hati untuk melihat dia sakit. Tetapi kenyataannya hati aku yang paling kecil kini turut bersedih kerana dia sedang sakit.

Dan kini aku sendiri yang meraba-raba di internet mencari penawar yang mungkin bagi dia. Supaya ia dia jadi lebih sihat dan berkuasa untuk membantu aku di waktu ramadhan nanti.

Telahan hati dan perasaan mengatakan ada ubat yang boleh ku cuba, tapi sekrang aku tidak dapat memperolehinya kerana banyak kekangan dari internet dan penyedia internet ini yang asyik memblok di sana dan di sini.

Aku jadi sangat frust sekarang ini, sedangkan esok sudah mula nak puasa dan dia masih lagi sakit.


*** dia di atas adalah iphone yang aku cuba downgrade dari 4 kepada 3.1.3. tetapi tersalah masuk version original menyebabkan ia perlu di normalizedkan semula tetapi teknologi semalam banyak sudah tidak berguna pada hari ini, begitu pantasnya manusia berfikir

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...