Wednesday, August 04, 2010

Oh! Begitu Rupanya.

Begitu 1:

Entah macam mana, banyak sekali suratkhabar arus perdana yang dilanggan pada hari itu. Setelah selesai membaca (baca membelek) kesemuanya, aku sangsi dengan pakatan yang wujud di antara penerbit suratkhabar berkenaan. Yang aku sangsikan ialah mereka berpakat untuk sama-sama mengiklankan barangan perabut. Ye! barangan perabut. Cerita/Gossip/Iklan berangan perabut hampir sama tebal dengan berita yang ingin disampaikan.

Begitu 2:

Setelah selesai dengan suratkhabar aku pun beralih pula ke TV. Kebetulan ada cerita kartun kegemaran aku sedang berlangsung "Avatar: The last air bender". Aku pun menonton dengan dengan sepuas hati tanpa gangguan sesiapa. Malang sekali, dalam pada itu, sempat juga pihak TV menyelitkan iklan-iklan yang merosakkan minda.

Iklan-iklan cerita-cerita masakan dan cerita kisah orang baik-baik seringkali berputar silihganti bertukar di kaca TV. Aku jadi bangang dan bengang, kerana Avatar aku telan kemarahan itu dalam selamba.


Begitu 3:

"Jalan raya terasa sunyi untuk aku terus bermimpi, mata pun tidak mengantuk lagi, bawa ke mana sahaja ku pergi"-lirik butterfingers. Begitulah keadaan jalan raya petang itu digambarkan. Dan radio juga melaporkan, kuih-kuih di pasar batu enam, di pasar cabang tiga dan juga pasar kedai payang habis di beli orang. Aku masih mengira-ngira bilakah nisfu syaaban akan tiba. Rupanya inilah malamnya

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

oh begitu rupanya, pose sudah hampir tiba!
Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak.

2 comments:

  1. makin hampir makin hampir makin hampir
    apa sahur pertama ek :D

    ReplyDelete
  2. ermmm. aku lebih suka fikir tentang waktu berbuka

    tetapi sepatutnta yang paling penting ialah apa yang harus di isi di ruang antaranya, bukan isi ruang perut!
    hehehe

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...