Wednesday, April 20, 2011

DNS Celcom Broadband

Sejak aku bangun pada pukul 4 tadi, Celcom broadband aku tak berjaya mencapai beberapa domain seperti hilangpunca.com, hanabara.com dan beberapa domain lagi. Pada mulanya aku merasakan masalah tersebut berpunca dari kesilapan server domain-domain berkenaan yang berkemungkinan down. Jadi kebangungan aku pada pagi tadi sedikit terganggu kerana ketidakbolehcapaian ini.

Selesai semua tugasan pagi, aku cuba sekali lagi mencapai domain-domain berkenaan, tapi masalah yang sama berlaku lagi. Setelah penelitian dibuat aku merasakan DNS server celcom broadband ada masalah, aku pun menukar DNS IP dalam komputer kepada openDNS IP iaitu 202.167.222.222 dan 202.167.220.220.

Alhamdulillah, masalah berjaya di atasi dengan cemerlang!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...