Monday, August 24, 2009

Pemasangan Baru Windows XP

Installasi Windows telah berjaya dengan cemerlangnya. Sebaik sahaja Windows XP siap dipasang dengan pemacu-pemacunya, Symantec End Protection terus dibiarkan hidup untuk mengawasi laptop ini dari semua segi (kelemahan Windows yang paling nyata :).

Terus menghubungi update.window.com dan muat turun semua kemaskini termasuklah yang kritikal, tidak kritikal sehinggalah hardware update pun dibuat. Sehinggakan tiada lagi update yang boleh di ambil dari update.window termasuklah service pack 3. Semua di buat dalam satu malam. Ahh, lapang rasa hati.

Setiap kali melihat logo windows XP, hati kembali tidak girang kerana rasa amat tertinggal, kuno dan kolot, menggunakan operating system yang sudah berusia hampir 6 tahun.

Merayau lagi di internet sehingga bertemu dengan Vistamizer. Sekarang hati sedikit gembira kerana operating system sudah kelihatan seperti Vista. Rasa seperti muda dan bertenaga semula.

1 comment:

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...