Wednesday, September 02, 2009

Buku Kedua Tahun Ini

Aku berjaya menghabiskan sebuah buku yang bertajuk Rahsia 7. Di dalam buku ini dihuraikan rahsia 7 hari di mana diceritakan 7 peristiwa besar bagi setiap hari tersebut.

Beberapa orang yahudi mengadap Rasulullah dan berkata " Ya, Muhammad, ceritakanlah kepada kami apa yang telah diciptakan Allah pada hari-hari dalam seminggu?"

Rasulullah S.A.W menjawab " Pada Hari Ahad, Allah menciptakan langit dan bumi, Pada hari isnin, Allah menciptakan gunung-ganang. Pada hari selasa, Allah menciptakan bintang. Pada hari rabu, Allah menciptakan cahaya. Pada hari khamis Allah menciptakan syurga dan neraka, Pada hari jumaat Allah menciptakan Adam dan Hawa"

Orang yahudi itu berkata " baginda benar, apabila baginda sempurnakan jawapan tersebut".

Rasulullah bertanya " Apakah kesempurnaan itu?"

Yahudi menjawab "Ketika Allah menyempurnakan penciptaan langit dan bumi, maka Ia duduk bersandar dengan menyilangkan kedua-dua kakinya dan beristirehat, dan itu terjadi pada hari sabtu. Itulah sebabnya kami jadikan hari sabtu sebagai hari raya kami dan kami berehat pada hari itu"

Mendengar perkataan yahudi , Rasulullah sangat kecewa. Maka Allah pun menurunkan wahyu.

" Dan sesungguhnya kami telah ciptakan langit dan bumi dan apa yang ada diantara keduanya dalam enam masa dan kami sedikit pun tidak ditimpa keletihan " - Qaaf:38)

-------------------------

Aku berkata dalam hati, yahudilah punca semua kerosakkan di muka bumi. Pandai mereka hanyalah untuk menunjukkan keupayaan mereka menandingi kuasa Allah

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...