Saturday, September 05, 2009

Siapa Lebih Mulia?

Nasrani berkata "Aku bersyukur kepada Allah walaupun sebagai Nasrani kerana Nasrani lebih mulia dari Majusi"

Majusi pula berkata "Aku juga merasa amat syukur kepada Allah, walaupun dilahirkan sebagai Majusi, tetapi aku masih lebih mulia dari orang kafir"

Kafir pula berkata "Aku juga bersyukur kepada Allah walaupun kafir kerana ia lebih mulia dari seekor anjing"

Anjing pula berkata "Aku juga bersyukur walaupun sebagai seekor anjing kerana aku lebih mulia dari seekor babi"

Babi pula berkata "Aku juga bersyukur walaupun sebagai seekor babi kerana aku lebih mulia dari orang yang tidak solat"

***

Siapa yang kafir?
Siapa yang lebih mulia?

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...