Sunday, September 20, 2009

Kereta Ku Merajuk Lagi

setelah bersiap secukup rasa, kopiah sudah di kepala, sesuai utuk berjumaat. aku pun menghidupkan kereta. Argh! bunyi baterinya lemah sekali, bateri kong lagi agaknya. Aku menekan punat tingkap, ia bergerak amat perlahan. Aku cuba menghidupkan semula enjin, masih lagi gagal. Menguatkan lagi telahan ku.

Aku masuk dan tido!

Pukul 3 aku bangun dan menghubungi seorang kawan supaya dapat mencari sebutir bateri dan 'jumper'. Dia datang dengan bateri sebuah kereta yang ditinggal di workshop dan sepasang jumper.

Lantas enjin dihidupkan, setelah 30 minit berlalu. enjin dimatikan, dan dihidupkan semula. Keadaan kembali seperti tadi. Sah! bateri sudah kong!

Keretaku mau duit raya! Terbanglah duit sebanyak Rm180 untuk sebuah bateri baru. Kalau tidak bagaimana aku mahu beraya dua hari lagi.

total belanja kereta = 1173 + 180 = rm1353

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...