Thursday, September 03, 2009

Mencari Seorang Isteri

Kata filosof :

Alu tidak inginkan wanita yang cantik kerana nanti orang lain akan memburunya.
Aku juga tidak inginkan wanita yang hodoh supaya hatiku tidak merasa meluat dan benci.
Aku tidak inginkan perempuan yang pendek kerana nanti aku akan terpaksa menundukkan kepalaku kepadanya.
Aku tidak mahukan wanita yang gemuk kerana nanti akan tersekat kepadaku hembusan bayu
Aku juga tidak mahukan wanita yang ramping kerana nanti aku akan mencintainya dalam khayalanku.
Aku tidak mahu yang putih seperti lilin dan hitam seperti bayang-bayang.
Aku tidak mahu wanita yang bodoh yang tidak memahamiku.
Aku juga tidak mahu yang terpelajar yang bertikam lidah denganku
Aku tidak mahu yang kaya yang berkata ini harta aku, itu milik aku
Aku juga tidak mahu yang fakir yang akan membuat anak-anak ku bernasib malang

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...