Saturday, January 17, 2009

Aku dan Gadget

Dunia hari ini adalah dunia gadget. Ada bermacam-macam jenis gadget yang dicipta untuk memudahkan kehidupan. Tetapi the impressive one and still impressive pada pendapat aku ialah java enabled mobile phone.

Pada pandangan aku, mobile phone bukan sahaja untuk telecommunications tetapi ia juga adalah multi purpose device. Banyak lagi software yang belum dibangunkan untuk mobile phone.

Justeru itu, aku selalu membayangkan untuk membangunkan software untuk mobile phone. Software yang aku bayangkan bukanlah software untuk applikasi yang hebat tetapi sekadar untuk memudahkan kehidupan dan tidak memerlukan kuasa pemprosesan yang besar dan yang paling penting ialah "ia adalah untuk kegunaan harian".

Kegunaan harian yang aku selalu bayangkan ialah menukarkan mobile phone menjadi guided kepada zikir harian, pada masa yang sama jugak mobile phone akan menjadi tasbih. Pengguna hanya memicit butang tertentu.

Tetiba rasa nak main badminton, mobile phone boleh ditukar untuk menjadi kertas mata permainan. Tak best ke gitu. Nak tengok waktu solat, nak kira CGPA, nak kira BMI, nak buat senaman. Banyak lagi sebenarnya expansion ke atas mobile phone software ni.

Semalam aku dah bina satu software untuk telefon, kalau berminat dengan software aku cipta nie bolehlah download di sini , message aku.

**** tiba tiba aku ubah fikiran, korang bolehlah download kat sini

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...