Saturday, January 10, 2009

Dataran Hock Kee Seng II

Aku sememangnya tidak lagi berminat dengan Hock Kee Seng. Entah apa sentimen yang bermain di hati aku tidak tau. Tetapi dalam ketidak selesaan aku masih mencari keperluan runcit di sana. Kata hatiku kerana TERPAKSA. Kenapakah Sabasun tidak membuka satu cawangan di daerah ku ini? Pasti akan maju.

Malam besar HKS telah kembali. Melalui HKS sebentar tadi, hati sedikit terkejut. Deretan kereta di pakir sepanjang jalan, aku melihat keduniaan di mata manusia hari ini. Selalunya Pemandangan begitu selalunya hanya berlaku ketika aku ke masjid untuk bersembahyang jumaat.

Sebuah viva berjaya menarik minat ratusan umat Gong Badak singgah ke HKS untuk berbelanja lebih dan mencuba nasib. Tetapi tidak solat lima waktu di masjid yang tidak menuntut apa-apa.




No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...