Tuesday, April 07, 2009

Berapa lama viper nie tahan?

Hampir 3 hari hujan lebat. Pernah satu malam, aku memandu sangat perlahan kerana kereta kat depan pun perlahan. Aku nak memotong, tapi apa kan daya, hujan yang renyai-renyai membuat aku tak dapat mengagak jarak kereta di depan di tambah pula oleh viper kereta yang macam gampang!! Cuba bayangkan memandu sambil tunduk melihat di celah cermin paling bawah dekat dengan dashboad, kerana tempat itu sahaja jelas  nampak lebih jelas.

Hari ini aku ke kedai Yeow, tempat aku selalu beli spare part kereta. Aku tanya viper paling mahal. Katanya kalau nak yang 50 pun ada. He he he he! dah melampau sangat soalan rupanya. Aku rendahkan tawaran tanya soalan lain pulak. Ada tak viper yang lasak sikit! 

katanya, kalau yang 30 ringgit satu pun dah lasak dah. Tambahan pulak buatan jerman. Aku pun angkatlah sepasang. hangus jugak lah 60 ringgit. Tapi katanya, lepas nie, boleh jer beli refill. 

Semasa stafnya sedang pasang viper tu, aku tanya lah tip yang patut untuk menjaga viper supaya lebih lama. Kata beliau, kalau parking angkat je lah viper jangan kasi sentuh cermin. Alas!! kalau tips tu aku pun tahu!

Tapi tak pe lah, at least aku nak tengok berapa lama viper mahal nie tahan bermula dari hari ini.


1 comment:

  1. Semalam, ada bunyi berkeriut. Mungkin tanda-tanda awal kena tipu!!

    ReplyDelete

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...