Thursday, April 02, 2009

Prihatinkah Kita?

Naik Putra-LRT aku ternampak signboard yang berbunyi:

"Tempat duduk ini dikhaskan untuk orang tua, orang kurang upaya dan wanita mengandung, Tidakkah kita prihatin?"


Aku cuba snap gambar tu, tapi ketika tu aweks sangat ramai duduk kat situ. So aku pendamkan sahaja hasrat ku itu.

Aku cuba menjawab soalan yang diberikan. Permandangan mula merayap ke dinding-dinding yang lain. Oh! ya, sebelah hujung gerabak ada lagi 3 seat yang diperuntukkan. Aku mula mengira, kalau satu coach ada peruntukkan 6 seat, maka satu putra-lrt pasti akan ada 24 seat, jika ada 4 coach.

Jadi jawapannya ialah kita memang tidak prihatin!! Sepatutnya semua seat adalah untuk mereka. Tapi kebenaran untuk duduk diberikan jika mereka tiada. Barulah betul-betul prihatin!

Betul tak? 

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...