Saturday, June 13, 2009

Bahana E-Nino

Jabatan kaji cuaca mengatakan cuaca panas dan kering sekarang adalah disebabkan oleh El-Nino. Dan di jangkakan ia akan berlanjutan sehingga akhir september.

Aku singgah di mydin mall. Aku tengok ramainya orang. Nak kata musim cuti sekolah! Musim bukan cuti sekolah pun sama. Aku tersinggah kat Giant. Keadaan 'keramaian' masih lagi sama. Bahkan hampir sama ramai dengan mydin mall. Aku tersinggah kat Sabasun, keadaan yang sama. Tersinggah jugak kat Astaka, aku tengok ramai jugak orang. Keadaan keramaian ini, kadang berlanjutan sehingga tengah malam.

Aku balik rumah dan aku terfikir-fikir fenomena ramai orang ini. Akhirnya aku mendapat satu jawapan. Inilah bahana el-nino. lepak dishopping complex lebih menyejukkan!

No comments:

Post a Comment

Pasang Pelayar

 1. Kalau ikut kamus dewan, istilah install diertikankepada pasang, iaitu memasang perkakasan dan perisian ke dalam komputer. jadi dalam kes...